دستگاه‌هاي تصفيه كننده‌ي هوا چطور جلوي آلرژي را مي‌گيرند؟

آخرين اخبار تحليلي ايران و جهان را در اينجا بيابيد

دستگاه‌هاي تصفيه كننده‌ي هوا چطور جلوي آلرژي را مي‌گيرند؟

زندگي با آلرژي سال ها براي بسياري از افراد يك مشكل بوده است و هنوز هم علائم آلرژي شبانه روزي را براي بسياري از افراد تشديد مي كند. خانه هاي ما بايد عاري از مواد حساسيت زا باشد كه باعث عطسه، سرفه، آبريزش بيني، آبريزش چشم و خارش مي شود. اما بسياري از خانه ها …

منبع : دستگاه‌هاي تصفيه كننده‌ي هوا چطور جلوي آلرژي را مي‌گيرند؟

دستگاه‌هاي تصفيه كننده‌ي هوا چطور جلوي آلرژي را مي‌گيرند؟ https://abcmag.ir/11219/دستگاه‌هاي-تصفيه-كننده‌ي-هوا-چطور-جلوي-آلرژي-را-مي‌گيرند؟/ abcmag News Wed, 05 Jan 2022 00:02:09 0000 لوازم خانگي آلرژي (احساس) https://abcmag.ir/?p=11219

زندگي با آلرژي سال ها براي بسياري از افراد يك مشكل بوده است و هنوز هم علائم آلرژي شبانه روزي را براي بسياري از افراد تشديد مي كند. خانه هاي ما بايد عاري از مواد حساسيت زا باشد كه باعث عطسه، سرفه، آبريزش بيني، آبريزش چشم و خارش مي شود. اما بسياري از خانه ها …

منبع : دستگاه‌هاي تصفيه كننده‌ي هوا چطور جلوي آلرژي را مي‌گيرند؟

زندگي با آلرژي سال ها براي بسياري از افراد يك مشكل بوده است و هنوز هم علائم آلرژي شبانه روزي را براي بسياري از افراد تشديد مي كند. خانه هاي ما بايد عاري از مواد حساسيت زا باشد كه باعث عطسه، سرفه، آبريزش بيني، آبريزش چشم و خارش مي شود. اما بسياري از خانه ها هنوز محل ابتلا به آلرژي هاي بزرگ هستند. در فصل بهار، حساسيت يا عدم تحمل افراد افزايش مي يابد، زيرا گرده ها در هوا رشد مي كنند و اين دانه هاي گرده در خيابان ها و حتي در خانه هاي ما يافت مي شوند.

طبق گزارش آژانس حفاظت از محيط زيست ايالات متحده، هواي خانه هاي ما معمولاً 10 برابر بيشتر از هواي بيرون از خانه است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد مبتلا به آلرژي هستيد، بايد اين اطلاعات شگفت انگيز را جدي بگيريد. اولين قدم براي از بين بردن آلرژي، نظارت بر كيفيت تهويه مطبوع خانه است. اولين توصيه به پزشكان در تميز كردن و حفظ كيفيت هواي داخل خانه، استفاده از دستگاه تصفيه هوا در خانه است. دستگاه‌هاي تصفيه هوا و دستگاه‌هاي بخار سرد و گرم مجاور بهترين توصيه‌ها براي متخصصان آلرژي و آلرژي هستند.

اساساً يك پاك كننده هواي خانه شما را به يكي از سه روش غير آلاينده تصفيه مي كند: با فيلتر كردن زباله هاي موجود در هوا با يك فيلتر (آوارهاي شيميايي يا زباله هاي الكترونيكي)، با فيلتر كردن هوا در يك فيلتر (آوارهاي شيميايي يا زباله هاي الكترونيكي). جذب ذرات با يونيزاسيون آنها (يونيزاسيون). ) يا به اين صورت. با استفاده از تركيبي از اين دو فناوري. اكثر دستگاه هاي تصفيه هواي خانگي مي توانند ذرات معلق در هوا يا ذرات بزرگ را به دام بيندازند. سيستم فيلتر HEPA مي تواند تا 99.97 درصد از ذرات 0.3 ميكروني بالاي هوا را تميز كند. اين دستگاه ها در اشكال و اندازه هاي مختلفي توليد مي شوند و بسياري از آنها به طور خاص براي افراد مبتلا به آلرژي طراحي شده اند.

بدنيا آمدن

هدف اكثر دستگاه هاي تصفيه هوا دلايل آلرژي است:

گرده: گرده گل ها و درختان عامل اصلي آلرژي است. اين عناصر ميكروسكوپي هستند و مي توانند به راحتي از طريق در و پنجره يا از طريق تماس با افراد و حيوانات وارد خانه شما شوند. دستگاه هاي تصفيه هوا، به ويژه آنهايي كه داراي فيلتر هپا هستند، گرد و غبار را قبل از چسبيدن به مبلمان و لوازم خانگي از بين مي برند و هواي خانه را اشباع مي كنند.

زمين: يك سازه شيشه اي بزرگ كه در بسياري از خانه ها به خصوص فرش و مبلمان مي نشيند. اين موجودات از سلول هاي مرده پوست شما تغذيه مي كنند. اين موجودات حتي در هوا معلق هستند و بسيار تحمل مي كنند و افرادي كه به اين موجودات كوچك حساسيت دارند يا تحمل نمي كنند حتي نمي دانند كجا هستند. يك دستگاه تصفيه هوا با فيلتر هوا اين موجودات را مي كشد و به شما زندگي مي بخشد.

دود: در خانه افراد مبتلا به آلرژي نبايد دود وجود داشته باشد. مهم است كه از افراد سيگاري، چه غريبه و چه در داخل خانه، بخواهيد بيرون از خانه سيگار بكشند. اگر نمي‌توانيد از شر سيگاري‌ها خلاص شويد، اتاق جداگانه‌اي براي سيگاري‌ها در نظر بگيريد تا دود سيگار در تمام خانه پخش نشود، زيرا وسايلي مانند فرش، مبل و پرده دود را جذب مي‌كنند. برخي از دستگاه هاي تصفيه هوا به طور خاص براي دود طراحي شده اند. اين دستگاه ها قابليت فيلتر دود سيگار و مواد غذايي، اجاق گاز و بوها و بخارهاي مختلف موجود در هوا را دارند.

.: كپك به راحتي در مكان هاي مرطوب و تاريك رشد مي كند و كپك در هوا پخش مي شود و به راحتي از طريق هوا وارد ريه ها مي شود. بسيار مهم است كه افراد مبتلا به آلرژي يا عدم تحمل در محيطي عاري از كپك زندگي كنند. دستگاه هاي تصفيه هوا به حفظ فضا از ارگانيسم ها، قارچ ها يا كپك هايي كه باعث مشكلات تنفسي و بيماري مي شوند كمك مي كند. انواع جديد تهويه مي تواند تمام اين عناصر را در خانه بدون هيچ ضربه اي از بين ببرد.

خلاص شدن از شر تمام مواد شيميايي در خانه دشوار است، اما درصد را مي توان كاهش داد. خريد دستگاه تصفيه هوا و استفاده از گاز پاك كن به جاي پاك كننده شيميايي گزينه خوبي براي از بين بردن مواد حساسيت زا و تميز نگه داشتن خانه شما است. به ياد داشته باشيد كه اگر مجبور به استفاده از مواد شيميايي مانند شوينده هاي لباسشويي هستيد، حتما بيني و دهان خود را با دستكش مناسب بپوشانيد.

استفاده از بخارشوي سرد و گرم براي كنترل رطوبت هواي خانه در زمان هاي مختلف به همراه دستگاه هاي تصفيه هوا ضروري است. انتخاب و خريد دستگاه تصفيه هوا ممكن است در ابتدا كار سختي به نظر برسد، اما فروشگاه اينترنتي اي بي سي مگ با تفكيك مواد مختلف و دستورالعمل خريد دستگاه تصفيه هوا به شما كمك مي كند تا بهترين انتخاب را داشته باشيد. ما مي دانيم كه زندگي بدون آلرژي بهتر خواهد بود.

به انواع نظافت منزل نگاه كنيد

.

امتياز شما به اين مقالهpost

منبع : دستگاه‌هاي تصفيه كننده‌ي هوا چطور جلوي آلرژي را مي‌گيرند؟

منبع :مجله خبري abcmag
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.